Thursday 24 November 2011

Kisah Hari Ini

Entry hari ini adalah entry sedih..tak tahu kenapa saya mesti berperasaan begitu tapi saya sangat-sangat sedih melihat 'dia' dalam keadaan begitu..Dia masih muda, perjalanan hidupnya juga masih panjang namun tatkala musibah yang menimpa dirinya seakan memberi petunjuk kepada kita semua yang kehidupan ini penuh dengan pancaroba..

Hari ini saya dikejutkan dengan berita 'kesakitan' seorang teman yang satu ketika dulu saya kenali sebagai seorang insan yang penuh dengan gelak ketawa, kini terlantar kesakitan...kesakitan itu makin bertambah bila 'kesakitan' itu turut dirasai oleh sahabat baik saya juga...allahuakbar...besarnya kekuasaan illahi...

Adakah semua dugaan yang allah berikan kepada kita adalah untuk menguji kita? menguji sejauh mana ketaatan dan ketakwaan kita kepadanya? Buntu saya bila memikirkannya...

Sesungguhnya...apa yang terjadi ada hikmah disebaliknya...doa saya semoga kedua-dua insan tersebut menghadapinya dengan sabar..redha pada ketentuannya....saya hanya boleh mendoakan yang baik-baik dan berdoa semoga keajaiban berlaku...ketahuilah teman, bahawa saya sangat-sangat sayangkan kalian...

Amin...Momma Auni Arissa....

No comments:

Post a Comment